Mijn favorieten

Woning verhuren Apeldoorn


Het verhuren van uw woning of bedrijfspand kan lastig zijn. Wat zijn de regels? Hoe vind ik een goede huurder? Hoe laat ik mijn woning of bedrijfspand er goed uit zien op de markt? Welke huurprijs kan ik vragen? Dit zijn een aantal onderdelen waar wij van De Heus Makelaardij u graag bij helpen.

Wat doen wij voor verhuur

Stap 1. Kennismaking
Een goede samenwerking start met een persoonlijke kennismaking.
Wij gaan recherche doen naar het object waar staat het, hoe is de locatie. Ook geven wij aan dat wij in ons portofolio gaan kijken of wij cliënten hebben als de huurprijs is bepaald. Tijdens de kennismaking gaan wij vertellen over wat wij gaan doen. Ook vertellen wij ons tarief die wij zullen rekenen. Gaat verhuurder hier mee akkoord gaan wij vragen stellen over het object en wat voor huurder hij zoekt.

Stap 2. Huurprijs bepalen
Wat is een goede huurprijs?
Dit is mede afhankelijk van de wensen van de verhuurder. Maar ook de huurperiode, in welke staat, kaal, gestoffeerd of zelfs gemeubileerd? Als we samen op de juiste huurprijs zijn gekomen gaan wij de verhuuropdracht maken.

Stap 3. Verhuuropdracht
Nu de afspraken zijn gemaakt en de huurprijs is bepaald gaan wij een verhuur opdracht maken. Hierin komen de gemaakte afspraken en prijzen te staan. Als deze getekend is kunnen wij beginnen met het proces starten.

Stap 4. Strategie
Met een strategie bepaal je samen de koers, het doel en de verwachtingen. Om de strategie te kunnen bepalen en goed advies te kunnen geven moeten we weten wat de uitgangspunten en verwachtingen zijn van verhuurder.

Stap 5. De voorbereiding van verhuur
Een goede voorbereiding is het halve werk! De basis is belangrijk bij de verhuur van een woning. Huis aan kant, foto’s en tekst maken, plaatsing op onze website en o.a. Funda met goede teksten en duidelijke foto’s. ( in overleg fotograaf inschakelen )

Stap 6. De woning te huur zetten
Na de gedegen voorbereiding is het zover, de woning kan de markt op. Alle media kanalen kunnen worden open gezet zoals o.a. Funda, Facebook Instagram ( ligt aan doelgroep) . Zodat de markt op de woning kan reageren.

Stap 7. Bezichtigingen
Zodra er potentiële huurders in beeld komen, kan het bezichtigen beginnen. Vooraf hebben we afspraken gemaakt over eventuele voorkeurs dagen/tijdstippen, wanneer we met kandidaten terecht kunnen en welke kandidaten wij willen laten bezichtigen.

Stap 8. Screening
Als we een geschikte kandidaat gevonden hebben, dan willen we graag weten of we met een gerust hart met deze kandidaat in zee kunnen gaan. De kandidaat wordt uitgebreid gescreend door middel van internet research en onze persoonscontroles.

Stap 9. Huurovereenkomst
De screening is positief afgerond, de afspraken met betrekking tot de huurprijs, bijkomende kosten, ingangsdatum etc. zijn gemaakt. Dit kan opgenomen worden in de huurovereenkomst. Dan kan deze getekend worden als alles getekend en akkoord is kunnen we verder gaan naar de volgende stap.

Stap 9. Betaling van huur en borg
In de huurovereenkomst wordt opgenomen per welke datum welke bedragen door de huurder overgemaakt dienen te worden. Zodra dit binnen is kunnen we over naar de sleutel overdracht.

Stap 10. Sleuteloverdracht
De sleuteloverdracht vindt plaats op de dag die we in de overeenkomst afgesproken hebben. Op deze dag voeren wij de inspectie uit en maken foto’s. Dit kunnen we aan het einde van het huurcontract weer gebruiken bij de oplevering om te zien of alles zoals afgesproken word opgeleverd.